اخبار عمومی

رکورد ذوب در فولادکاوه جنوب شکسته شد

رکورد ذوب در فولادکاوه جنوب شکسته شد

دستیابی به رکورد ۲۲ ذوب در یک روز توسط مهندسان گروه سارائه اسپانیا در مجتمع فولاد کاوه جنوب کیش شکسته شد.

به گزارش روابط عمومی فولاد کاوه جنوب کیش،این شرکت که در منطقه ویژه اقتصادی و صنعتی خلیج فارس واقع شده در آذر ماه ۹۴، فاز اول فولاد‌سازی خود را با ظرفیت ۲/ ۱ میلیون تن در سال راه‌اندازی کرد.در هفته‌ گذشته، گروه سارائه با انجام عملیات ارتقای ترانسفورمر و نصب نسل جدید سامانه تنظیم مصرف الکترود خود (SARCON)، توانست به رکورد ۲۲ ذوب و تولید ۳ هزار و ۶۵۹ تن شمش فولاد در روز دست یابد. این اقدام سارائه، فولاد کاوه جنوب کیش را به ۹۵ درصد ظرفیت اسمی خود رساند.بر‌اساس این گزارش، گروه سارائه، سامانه جدید تنظیم مصرف الکترود (SARCON) را با اتکا به ۵۰ سال تجربه، سرمایه‌گذاری دانش فنی و جدیدترین فناوری‌های خود در زمینه بهینه‌سازی صنعت فولاد، توسعه داده است. (SARCON) سامانه‌ای جامع برای تنظیم مصرف الکترود در کوره‌های قوس الکتریکی (EAF) و کوره‌های پاتیلی (LF) است.بنا‌ بر‌این گزارش، (SARCON) ابزاری قدرتمند است که با کمک آن می‌توان به کاهش زمان (tap to tap)، کاهش مصرف الکترود، کاهش مصرف انرژی، کاهش مصرف نسوز در کنار مدت زمان نصب و راه‌اندازی کوتاه این سامانه (در کمتر از سه روز) رسید. از دیگر فواید (SARCON) می‌توان به افزایش فاصله زمانی تعمیرات و تصویرسازی قابل شخصی‌سازی اشاره کرد.

در نهایت (SARCON) با کاهش هزینه‌های تولید و افزایش تولید و بهره‌وری، تاثیر بسیار مثبتی بر اقتصاد کارخانه فولاد‌سازی می‌گذارد.گروه سارائه به‌طور مستمر در حال توسعه و اضافه کردن کاربردهای جدید به این سامانه تنظیم‌کننده است. این سامانه از طریق نصب افزونه بر نسل‌های قبلی، امکان ارتقا را به آنها می‌دهد.بر اساس این گزارش، گروه سارائه همواره در حال انجام مراحل نهایی راه‌اندازی پروژه فولاد کاوه اروند، نورد میلگرد و مفتول به ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در سال در منطقه آزاد اروند است. این پروژه به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

منبع : خبرگزاری دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط

نظر خود را بگذارید

*

code

© 1385 - کلیه حقوق این مجموعه طبق قوانین متعلق به پایگاه اطلاع رسانی قالب و قالبسازی (ایران ملد) می باشد و هر گونه استفاده از محتوای سایت فقط با درج لینک و ذکر منبع مجاز می باشد.



طراحی سایت توسط فراکارانت