پرینتر سه بعدی ارکید کلایدر در فرایندی بنیادی و جدید، AM و قالب-گیری تزریقی را با هم ترکیب می¬کند

پرینتر سه بعدی ارکید کلایدر در فرایندی بنیادی و جدید، AM و قالب-گیری تزریقی را با هم ترکیب می¬کند

کلایدر، یک استارت-آپ پرینتر سه بعدی که در شاتینوگای ایالت تنسی واقع شده است، در حال گسترش پرینتر سه بعدی چند ماده­­ای است که پرینت سه بعدی و قالب­گیری تزریقی را با هم ترکیب می­ کند. پرینتر سه بعدی ارکید به زودی در BETA خواهد بود و پوسته ­ی بیرونی جسمی را قبل از پر شدن با ترکیبی از پودر فلز و چسب مایع پرینت می­ کند.

هنگامی که مزایا و معایب پرینت سه بعدی و قالب­گیری تزریقی را بسنجیم، هیچ کدام از دو طرف برتری قطعی نخواهند داشت. افزودنی امکان شکل­ های پیچیده را فراهم می­ کند اما قالب­گیری مزیت سطوح صاف­تر و قطعات مستحکم ­­تر را ارائه می­دهد.

در نهایت، تولید­ کننده­ ها صرفاً باید فرایندی را انتخاب کنند که برای کار در دست آن­ها بهترین گزینه باشد.

اما چه می­شود اگر یک راه حل مناسب برای AM در مقابل بحث قالب­گیری تزریقی وجود داشته باشد؟ چه می­ شود اگر سیستم تولیدی وجود داشته باشد که قادر به تولید قطعات با هندسه­ی پیچیده با سرعت نمونه­سازی زیاد باشد، در حالی که به صورت همزمان استحکام و تطبیق­پذیری ماده فراهم شده توسط قالب­گیری تزریقی را ارائه دهد؟

بر اساس استارت­-آپ کلایدر تنسی، چنین راه حلی وجود دارد یا دست کم امسال وجود خواهد داشت.

شرکت اخیراً در حال برنامه­ ریزی برنامه­­ ی آزمایشی BETA برای پرینتر سه بعدی خود، ارکید، است. یک ماشین که ظاهراً تولید افزایشی و قالب­­گیری تزریقی را به روشی که قبلاً مشاهده نشده است با هم ترکیب می­کند.

مطابق کلایدر، پرینتر سه بعدی ارکید قادر به تولید اشیائی صاف با سطوح بی عیب در موادی مانند نقره، فولاد ضد زنگ، سیلیکون و مس است.

چگونه؟ زیرا در واقع این یک پرینتر سه بعدی نیست.

ارکید همانند یک پرینتر سه بعدی استاندارد نشانه ­های خود را از مدل سه بعدی دیجیتال می­گیرد. اما برش، تراکم و تمامی این کار­ها را فراموش کنید، زیرا ارکید تنها پوسته­ ی خارجی جسم را به صورت سه بعدی پرینت می ­کند. این پوسته که به صورت ماده تفکیک ناپذیر پرینت شده است، به عنوان مدلی برای ماده­ ی واقعی عمل می­کند.

و این چیز به صورت سه بعدی پرینت نمی­ شود. در عوض، ارکید یک پوسته می­ سازد، ترکیبی از پودرهای فلزی و چسب مایع، و بلافاصله آن را پس از پرینت به یک مدل پرینت سه بعدی فشرده می­­سازد.

این پوسته­ها می­توانند شامل موادی دیگری نیز باشند و کلایدر از قبل تعدادی از آن­ها را برای کار در پرینتر سه بعدی ارکید توسعه داده است. تا کنون، شرکت دو مخلوط لاستیک و دو مخلوط پلی ارتن و همچنین فولاد ضد زنگ و گونه­ های مسی دارد.

هنگام تکمیل فرایند قالب­گیری تزریقی، وقت آن است که پوسته­ی سه بعدی خارجی از آن جدا شود که به راحتی در آب گرم جدا می­شود. سپس بخش فلزی داخلی در داخل یک کوره قرار داده می­شود، فلز ذوب شده و هر گونه رزین در داخل آن سوزانده می­ شود.

مطابق کلایدر، نتیجه یک جسم فلزی درخشان است که تعدادی از خواص قطعه­ی به روش تزریق قالب­گیری شده را از خود نشان می­دهد اما با شکلی که توسط پرینت سه بعدی امکان پذیر شده است. این کار همچنین زمان کمتری نسبت به قالب­گیری تزریقی مرسوم می­گیرد، زیرا به ابزاردهی مرسوم نیازی نیست.

کلایدر در وبسایت خود می­گوید، “با تکنولوژی ساخته شده که به صورت چشمگیری زمان و هزینه­های شکل دهی را کاهش می­دهد، ارکید توانسته کیفیتی تولید قطعاتی را ایجاد کند که می­تواند توسط انواع مواد تولیدی مرسوم ایجاد شوند”

در حال حاضر، برنامه کاری کلایدر، اجاره­ دادن پرینترهای سه بعدی ارکید به فراهم کنندگان خدمات پرینت سه بعدی مانند Shapeways و همچنین تولید­کنندگان و آزمایشگاه­ ای محلی می­ باشد.

کسانی که علاقه­ مند به ملحق شدن به برنامه­ی ارکید BETA می ­باشند می­ توانند از اینجا با ما ارتباط بر قرار کنند.

انتظار می­رود ماشین­های BETA تا اواخر ۲۰۱۷ ارسال شوند.